fredag 26 mars 2010

morron

Vi har haft en liknande natt som tidigare inte speciellt roligt med andra ord. Nellie har lagt sig för att sova vilket hon med största sannolikhet behöver hon är nog helt slut.
Pratade med bvc på morron som vanligt är dom otroligt hjälpsamma och tillmötesgående. Dom trodde att hon antagligen inte tål gluten andra alternativet är att hon haft magsjuka men de tycker vi låter väldigt långsökt så framöver blir de även en gluten fri kost för att sedan pröva ge henne i väldigt små mängder, känns som vi börjar kunna de här.

Nu sitter jag och letar som en tok på nätet och försöker få reda på vars vi kan få tag i gröt som är fri från både gluten och mjölk, de finns flera olika men de flesta är slutsålda då folk har hamstrat efter sempes återkallelse. Och jag kan faktiskt inte klandra dem hade jag hunnit med så hade även jag köpt på mig en större mängd med gröt för att klara oss.

Jag tycker synd om min lilla skrota de är så mycket hon inte får äta men samtidigt så mår hon ju bara dåligt av att äta de så de är lika bra att hon får vara utan. Förhoppningsvis så stabiliserar sig magen nu när vi tar bort gröten och hon får bli sig själv igen.

Vi ska snart åka iväg till stan storhandla och jaga gröt, mannen ska även köpa sig ett par skor så de lär ju ta sin lilla tid idag.

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

glömde ju länken sorry

http://www.allergimat.com/

Mvh Helena

Anonym sa...

På denna sida hittar du det mesta om du koller i högra hörnet på första sidan står det PRODUKTER där kan man köpa vissa produkter för matallergiker så kika där kanske har de gröt pulver osv

Lycka till/Helena