torsdag 25 mars 2010

gluten?

Ja allt började när semper återkallade sin gröt som innhöll mögelporer, dom kom inte ut med någon ersättning för den återkallade gröten. Vi som ger Nellie gröt både morgon och kväll började snabbt fundera vad vi skulle ge istället bvc rekomenderade att vi skulle göra egen gröt mannagrynsgröt och göra de på hennes ersättning istället.
Hela veckan har Nellie varit grinig, inte velat sova som vanligt och haft diarre som har luktat apa. Vi har trott att de har varit tänder på gång men idag började hon helt plötsligt kräkas när jag gav henne gröten och först då slog de mig tål hon verkligen gröten?
Lite googlande senare så visar de sig att mannagryn är gjort på vanligt vetemjöl och att Nellies symptom är vanliga på glutenintollerans.
Jag börjar känna mig rätt less på de här allting är så ovisst och de är Nellie som får lida för att vi inte vet vad hon tål och inte. Ska vi verkligen ha sån otur att hon varken tål mjölk eller gluten? Är de möjligt? de är ungefär de som snurrar i mitt huvud, samlat med dåligt samvete för att vi inte vet bättre.
Men vi lär oss ju av allt och vi kan inte veta så länge vi inte prövar men de gör ont i mammahjärtat.
Så imorrn blir de ett samtal till bvc och höra vad jag kan ge för gröt som både är gluten och mjölkfri förutom sempers som är återkallad.
Ja jag är något slut efter lite sömn och en riktig bajsdag så jag ska bege mig mot duschen sen gå i säng. Hoppas ni har haft en bättre dag :)

Kram

1 kommentar:

Elin sa...

Stackars liten! Jag är så tacksam att Liam hittils iaf verkar tåla allt (trodde jag inte då chrille är allergisk mot lite allt möjligt)
Hoppas ni slipper fler allergier!
kram