söndag 7 februari 2010

Måndag

Precis efter jag skrivit sista inlägget igår vaknade Nellie i panik, när jag kom in hördes de direkt att hon hade tungt med andningen. De här har ju hänt tidigare och de har då lättat då jag har tagit upp henne och gett henne näsdroppar men de hade ingen effekt den här gången. Vi hade is i magen i 45 minuter då vi inte såg nån bättring och hostan och den tunga andningen fortsatte ringde vi sjukvårdsrådgivningen och fick hjälp därifrån, vi gav tabletter för att vidga kastade på oss kläder och åkte in. på vägen började tabletterna verka och Nellie blev mer och mer sig själv. Väl inne gick de fort vi fick snabbt hjälp och fick träffa en fin doktor som kollade igenom Nellie och tog lite prover. Då vi redan gett vidgande kunde dom inte göra så mycket mer utan försökte sig på att gissa vad hon drabbats av förmodligen krupp, astma finns också på så här små barn men förhoppningsvis var de här krupp som går över.
Vi fick utskrivet medicin vi kan ge henne om de händer igen och förhoppningsvis svarar hon på den och vi kan utesluta astma.
Vi blev rätt skärrade de är så otäckt när de sätter sig på andningen och man ser paniken i henne, de är så svårt att avgöra hur svårt hon har att andas de är ju en bedömningsfråga.
Jag är otroligt glad över att jag stog på mig hos läkaren i fredags och fick vidgande utskrivet två dagar senare visade sig de att vi behövde de. Tack gode!
Dom var glada över att vi kom in så snabbt då hon är så liten och dom lika fort som dom blir bättre kan bli sämre.

Jag har avbokat alla planer för dagen varken jag eller Nellie har sovit mer än 5 timmar så de finns inte på kartan att dra ut henne idag. Idag blir de en vilo dag lugnt och skönt de behöver vi.
Idag märks inget på Nellie av natten hon är full fart på, så skönt!

Go morron gott folk hoppas ni haft en lugnare natt än vi!

1 kommentar:

Pia sa...

Puuuh! Skönt att hon mår bra igen!
Ta hand om er i dag! Stor KRAM!