onsdag 3 februari 2010

Eftermiddag

Vi har varit ute på en långprommis i de rätt bitande vädret men de va riktigt skönt och Lexie skötte sig med bravur. Hon är en kämpe vi kastade pinne och av misstag hamnade pinnen i diket där de nu ligger 70 cm snö Lexie tvekar aldrig utan hoppar rakt ner och gräver sig fram man ser henne knappt med hon vänder ikke om förrens hon har pinnen. Helt otroligt snacka om att inte ge sig.
Väl hemma och avklädda gjorde vi lite fika innan jag satt igång med Nellies mat, den står nu på spisen och puttrar. Fick en kommentar om hur jag orkar göra alla Nellies mat tänkte passa på att svara på den. Varför jag gör de är ju faktiskt för att jag måste hade Nellie tålt allt hade jag kanske gjort en del mat men även köpt en del. Men nu lagas ju all mat här hemma. De är faktiskt inte så jobbigt visst de tar längre tid än att plocka en burk på coop men bökigt nej faktiskt inte. Har man bara recept och tycker de är roligt att laga mat fungerar de. Finns massor av recept som är kanon och som inte tar 3 timmar att göra.
De jag tycker är jobbigt de är att ha frysmöjlighet till alltihop men de löser sig alltid.

Nu ska jag mixa ihop alltihop och se vad Nellie gillar kalopps!

Kram

Inga kommentarer: