onsdag 24 februari 2010

kväll

Vi är hemkommna från staden hittade några bodysar åt Nellie som är superfina nu ska jag bara sy några byxor till då är de komplett :) Ska kika mer kläder åt henne framöver men idag fanns inte riktigt tiden till att springa runt.


Nu har vi bakat en kladdkaka självklart måste vi ju bjuda på de på halvårsdagen har gjort en dekoration i form av ett N och hjärtan, de blir fin fint de!
Halvåringen själv sitter och leker med sina leksaker absoluta favoriten är just nu dom sjungande ankorna och jag måste medge att även jag tycker dom är gulliga.


Imorrn blir de barnmatslagar mat här hemma de är dags att fylla på förrådet denna gång med två olika recept en med kyckling och en med köttfärs, ska bli spännande att se vad vårat lilla matvrak kommer gilla de.
Läste på en sida kostnaden på en månad för att köpa all barnmat och att göra egen de skiljer ofantligt mycke, 1/3 kostar de att göra eget helt otroligt! Är ni sugna på att pröva göra egen har jag massor av recept så de är bara att hojta.
Ska även försöka hinna med städning och tvättning imorrn, blir att kliva upp i tid.


Nu ska jag göra i ordning lite gröt innan de är dags för sängen!

Kram

2 kommentarer:

Elin sa...

Du får gärna dela med dig av några barnmats recept då jag har total idé torka!! :)

Elin sa...

Ja han vart genast några månader äldre då han fick sitta i nya stolen:) och så är han ju väldigt lång också!
Stolen vet jag inte hur knepig den är att sätta fast än, men de är säkert klurigt!
Grattis till Nellie på 6 månaders dagen :)

kram