torsdag 24 september 2009

Torsdag

De blev en hel dag idag..
BVC skickade oss vidare till Barn vi passade på att köpa lite nya blommor medans vi fördrev tiden innan vi skulle vara där.
Väl där blev väntan lång 3 timmar och alla vi tre blev otroligt less på att bara sitta av tiden, dom konstaterade att Nellie är fullt frisk men har Kolik.
För oss känns de skönt hur man än vrider och vänder på de hur tungt de än är just nu så är de övergående hon kommer inte att lida av de när de är över.
De känns skönt att veta vi kan andas ut.
Ikväll är första kvällen på länge de är riktigt lugnt hon är vaken och äter och pratar en stund sen lägger hon sig snällt och sover, vi har passat på att städa undan och duscha sånt som vi annars inte hinner med.

Lexie hade turen att få vara hos mamma och pappa, vi hade en överlycklig tjej när vi kom hem.

Köpte det som behövs för att göra inbjudningskorten till dopet också måste sätta fart med det vill skicka ut dom ganska snart. Pyssel är en underbar hobby de är balsam för själen.

Har bestämt att ta upp träningen av hund på allvar igen de har alltid varit mitt sätt att slappna av och bara fokusera på det. Jag behöver det och de är det jag älskar att göra och nu när jag har kroppen för att göra de igen tänker jag börja.
Kan kanske vara ett bra sätt att komma sig ifrån en liten stund nu när de är som de är.
Ska prata med mamma imorrn om jag kan låna kakan, hon är en fantastisk hund att träna men självklart ska lilla lexie även få sin träning.

Nu ska vi mysa framför tvn jag och de bästa jag har, Nellie och Rikard, mina hjärtan!

Go natt!

1 kommentar:

Carina A sa...

Hur är det idag, Fredag? Saknar ditt morgoninlägg =)...antar du kanske har annat för dej.
Kram C