fredag 11 september 2009

Fredag

Vilket innebär helg fast inte här hemma Rikard jobbar helgen så med andra ord blir de väldigt lugnt för oss. Min syster kommer på besök imorrn med barnen jag längtar att träffa dem, både barnen och syster trots att vi sågs för två veckor sen saknar jag dem så de blir underbart när dom kommer imorgon. Dock skulle jag tro att de blir på eftermiddan dom kommer då syster har en brud att fixa på morgon kvisten.

Natten har bestått av mat, mat och åter mat Nellie har velat äta i stort sett hela tiden tillslut tog jag henne och la henne brevid mig och ammade liggandes där somnade hon iaf en stund åt gången. Nu verkar hon vara trött efter allt ätande och sover sött i vagnen, jag har gjort upp en brasa så snart har vi go värmen här inne också är ju riktigt höstväder ute idag vilket medför att de blir lite kallare inne.
Jag hoppas på att de inte ska börja blåsa så mycke idag så kanske man kan ta sig en ordentlig prommis, vore väldigt skönt.
Både Nellie och Lexie skulle uppskatta en promenad i höstvädret, de är de bästa sömn medlet för vår lilla skatt de är vagnen eller bilen hon somnar och sover så gott när vi går efter grusvägen tror att de guppar lagomt.

Jag tror faktiskt att jag ska försöka lägga mig en stund idag också medans hon sover känns som att man skulle behöva de i både kropp och knopp, jag antar att de kommer bli som vanligt ändå när hon sover försöker jag hinna städa undan och diska. Och när man väl är klar med de så har tiden sprungit iväg och de är dags för henne att vakna men man kan ju alltid hoppas på en vil stund.



Kramar från oss

2 kommentarer:

Elin sa...

nej jag har själv inte behövt använda några droppar, han har som tur är inte så mycket magknip. Men dom ska tydligen vara lite som Proviva, håller magen i balans.
Jätte skönt att ha sängen för oss själva faktiskt, även om det är mysigt med han i sängen så sover man så mycket bättre :)

Elin sa...

Ja det värker verkligen i mammahjärtat när man inte kan göra något. Hoppas dropparna funkar!
Jo han är så fin, även om han inte riktigt ser ut som en berner i sin sommarfrilla ;)
Han tar de bra, vädigt svartsjuk bara när alla kommer för att hälsa på Liam. Men han vet att det är en familjemedlem och behandlar honom så!
För er då? ni har väl två stycken som får vara svartsjuka!? :)