måndag 28 september 2009

kväll

En kväll fylld av Idol och Anna anka, jag är glad att se att de är fler som delar mina åsikter runt denna människa. Jag får fan i mej dåndimpen av hennes kommentarer, bla där hon uttalar sig om att om du har blivit ful fet och äcklig då får du skylla dig själv om han är otrogen.
Då ställer jag mig frågan om vad hon anser är ful fet och äcklig? är vi mindre värda som människor då?
Jag skulle aldrig ha något problem att både hinna träna, hålla mig fräsch och alltid vara på topp om jag aldrig behövde göra något hemma eller med barn.
Men va tusan de är inte verkligheten kanske i hennes värld.
Numera är jag nöjd om jag hinner duscha och har jag riktigt tur hinns de med att raka benen innan Nellie är arg och vill ha mat.
Och jag skulle aldrig byta bort de jag skulle aldrig vilja att mina barn växte upp med att bli fostrad av någon annan. Jag vill tillbringa all tid jag kan tillsammans med dem jag älskar.
Jag kanske bara har tur att Rikard älskar mig precis lika mycket med några av mina gravidkilon kvar, fettigt hår och orakade ben. Ja så risigt är de vissa dagar men jag hinner med Nellie jag hinner ge henne all kärlek och då står jag gärna ut med att mina behov får kliva lite åt sidan för en stund.
Så nu ska jag släppa detta men jag behövde spy ur mig all galla.

Mitt huvud dunkar och de säger mig att de är dags för sängen men Nellie verkar vilja annat hennes mage spökar och vi lär få några fler vakna timmar än vad vi önskar men vad gör man inte.

Go natt på er alla

Inga kommentarer: