torsdag 10 september 2009

Torsdag

Gubben har börjat sin första dag de verkar funka bra för han på jobbet och här hemma flyter allt på också vi har haft en riktigt bra natt Nellie fick magknip vid två tiden så då var vi vaken lite över en timme men sen somnade hon om och sov tills sju.
Då klev vi upp och gjorde oss i ordning för besök hos BVC, eftersom Nellies vikt har varit lite si så där har de dragit igång en nervositet då vi ska dit men idag hade jag verkligen ingenting att vara nervös över. Som vanligt möts vi av den finaste sköterskan som verkligen tar sig tid och är super gullig när vi sedan lägger gumman på vågen stannar den på 3820 lyckan var total. Så nu är de slut på att måsta väcka henne var tredje timme även dagtid jag får istället pumpa ur då de går lite för långt mellan amningarna känns så skönt. De är fantastiskt att ha så mycket mat att de räcker till och blir över, slippa oron över om hon får i sig tillräckligt.

Mys på morgonkvisten



Har hunnit med att dammsuga och plocka undan här hemma, även en tvättmaskin har gått men nu känns de som att luften gått ur mig så jag tror jag ska passa på att lägga mig och vila nu när Nellie sover en stund.
Lexie ska få sig en prommis också men de blåser allt för mycket ute för att jag ska tordas mig ut med vagnen så mamma snäll som hon är tar med henne på promenad idag, underbara mamma.


Nu längtar vi alla tills Rikard kliver innanför dörren förhoppningsvis är de inte allt för många timmar bort, de går fort man vänjer sig vid att ha honom hemma hela dagarna.
Men de är ju desto roligare då dom kommer hem sen.



Ha en underbar dag!

3 kommentarer:

Elin sa...

Semper magdroppar ska vara väldigt bra mot magknip för dom små. Finns på apoteket.

Carina A sa...

Men alltså hon är ju den gulligaste bebis jag skådat =), där har ni lyckats bra i erat gen-arv =). Tack för att du delar med dej av eran vardag, bloggen är bättre än nånsin.
Tack också för dina kommentarer i min blogg sista veckan, dom är nog de bästa kommentarer jag nånsin fått *skratt*. Kram C

Elina sa...

Grattis!
Till eran underbart söta lilla tjej. Ta hand om er.

Varma hälsningar Elina
(som jobbar som sköterska på Veterinärstationen i Vännäs) Kanske att du kommer ihåg mig :)