måndag 21 september 2009

Tisdag

Underbar natt..
Ja inatt har de varit den bästa natten sen vi kom hem från BB Nellie somnade efter att hon ätit vid halv elva jag flyttade över henne till våran säng och där somnade hon snällt om. Hon har bara varit vaken två gånger dessutom, behöver jag säga att jag är utvilad?
Dagen och kvällen igår var också riktigt bra inte alls som dom andra dagarna, Nellie var mestadels nöjd och var faktiskt vaken utan skrika hon såg så nöjd ut. De värmde i mamma hjärtat kan jag säga.
Pratade med Bvc på morgonen och dom var eniga med mig om vi inte behöver åka in på Barn idag utan vi avvaktar. Kanske är de så (enkelt) som att de är mjölk och soya baserade produkter hon inte tål vi hoppas att de är lösningen.

Igår när vi hämtade posten fick vi oss en glad överraskning från Nellies faster hon hade nämligen skickat ett paket till Nellie. Så igår fick hon en för tidig en månads present i form av en underbart söt snuttefilt och ett jätte fint meddelande.
De är dom små sakerna i vardagen som gör de lite lättare, vi tackar än en gång så mycket för presenten.

Rikard svängde förbi och köpte Delicato bollar till mig innan han kom hem igår de är numera den enda gosak jag kan äta, jag njöt av varje millimeter medans jag åt.
Tur att jag har en sån bra karl som köper go saker åt mig :)
En fördel med den mjölkfria dieten är ju att knappt något går att stoppa i munnen så man får ju inte i sig så mycke onyttigheter och de tackar vi för.

Idag är planerna inte så många jag ska försöka städa undan här och om nellie är så här lugn ska jag försöka sy några byxor till henne. Lite förnyelse i hennes garderob är alltid roligt!

ha en underbar dag!

2 kommentarer:

Linda sa...

Härligt att höra att lillan mår bättre nu, man blir så utmattad och orolig av att barnen skriker. Jag har postat en lite försenad välkommen till världen present som förhoppningsvis kommer fram imorgon.

Kramar
Linda

Bili sa...

Hej! Bilix från FL här. ´
Vet precis hur du har det! Vår lilla Cleo har också kolik, eller åtminstone ont i magen varje kväll. Kämpa också med mjölkfri kost, och det är ett helvete. Kan tipsa om att gå in på exempelvis den här sidan: http://www.leafsweden.se/index.php?action=item-view&item-action=view&item-hash=011e8dc44ed60d49dacb46c71b8e0cca
Där kan du se vilka godisar som är helt mjölkfria! Mer än vad jag trodde i alla fall!
Kram på dig!