söndag 27 september 2009

kväll

Äntligen är Rikard hemma alla vi brudar blev överlyckliga att se våran sambo/pappa/husse ja pussarna blev många från alla håll och kanter.
Lexie höll fullkomligen på att pussa ihjäl Rikard när han kom hennes lycka går aldrig att ta miste på, dock verkar hon ha kommit i trotsperiod inte så konstigt med förändringar här hemma plus att hon är precis ett år.

Nellie lyckades somna en timme i våran säng ikväll hon såg så söt ut där hon låg goaste lilla tjej.
Nu försöker Rikard ge henne den mjökfria ersättningen och de blev protester i högan sky precis som jag anat.
De är väldigt skönt för mina boobies att slippa bli snuttade på varje halvtimme så vi hoppas på att den lilla tjuriga damen ger med sig och accepterar att få ersättning om så bara ett mål om dagen. Men just för tillfället låter de inte som att de går så där överdrivet bra, jag håller mig därifrån så hon slipper känna lukten av mig. Men de skär i mitt hjärta vill bara gå dit ta henne och amma henne de är ju de hon vill men nej jag försöker vara duktig och hålla mig här inne vid datorn.

Bjuder på några bilder på gullet mitt

Och även en bild på Lykkis vårt framtidshopp :)



3 kommentarer:

Carina A sa...

Men ååå så fin hon är =)...När Pontus var bara 3 veckor blev jag tvungen sluta amma ( går inte in på varför här och nu ) och jag märkte att det var lättare att få honom att gilla ersättningen om JAG höll i honom nära mitt bröst...jag höll flaskans napp bredvid bröstet....han tyckte det blev alltför konstigt när Pappa skulle ge den nya formulan...sen när P väl tyckte det var ok att dricka ur flaskan så kunde Stefan mata honom...jag började också att ge bröstmjölk ur flaskan för tränings skull.

Det är ju olika på olika barn men kanske nåt tips kan funka för er...

Kram C

Linda sa...

Hon börjar bli en liten kerub - härligt att se :)Runda kinder och härliga små hormonblämmor - precis som Viktor såg ut när han var ungefär lika gammal, tur att finnarna ger med sig efter ett tag. Kul att ni tyckte om klänningen - vet att den nog är lite stor men det är ju aldrig fel att ha något att växa i och det är ju roligare när dom kan ha kläderna lite längre än två veckor ;9

Carina A sa...

*saknar Måndags fm-inlägget* =)