fredag 25 september 2009

Fredag

Ett försenat morgoninlägg, blev så glad då jag såg din kommentar imorse Carina de är sånna som gör att man längtar att hitta tid att skriva :)

Nellie ville inte alls sova som hon brukar på förmiddan utan passar på att ta sig en eftermiddags tupplur istället, så imorse hade vi förmiddagsmys.
Är så mysigt nu när hon försöker skratta och le tillbaka då man pratar med henne de värmer allra längst in i hjärtat.
Har även börjat så smått med inbjudningskorten till dopet, gosch vilket jobb men jag hoppas slut resultatet blir som jag tänkt mig.
Är dock svårt vad man ska skriva innuti jag sitter och kikar runt och försöker hitta inspiration, ja jag tror jag har fått ihop de någorlunda.
En tvättmaskin har hunnits med så nu ska den bara tumlas sen är de färdigt, dammsuga får bli en annan dag.

Nu hoppas jag att Nellie vaknar snart och vill ha mat så jag kan gå upp och låna kakan en stund för lite hjärnrensning både för hennes och min del, hon är en fantastisk hund att träna mer motiverad finns inte.
Jag har sagt så länge att en dag ska hon få visa sig på tävlingsbanorna dock har de satt käppar i hjulet för oss då jag inte har haft möjlighet att ha henne i stan och därför inte kunnat träna. Men nu har vi inget som stoppar oss jag har möjlighet att låna henne närsomhelst.
Så varför inte göra entre på banorna som femåring? de är aldrig för sent.
Lexie ska också tränas dock är hon inte lika lättmotiverad, funderar på att pröva klickern på henne kanske funkar de? ja vi får se.
Ikväll blir de tacos på bordet till middag sen mys framför tvn, vi hoppas på en lugn kväll så vi får njuta av nellies skratt och underbara ögon.

Kram på er

2 kommentarer:

Carina A sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Carina A sa...

Tack, va fint du skrivit till mej =)...jag kan ju berätta att på fm då jag startar min dator så har jag 5 ställen som jag besöker...det är aftonbladet, YR, Linda Rosings blogg, Erikas blogg och din blogg...din blogg är den plats jag besöker först =).

Ja, visst är det underbart när de börjar att le tilbaka...det är då man verkligen förstår hur stort det är....att det är en liten människa som ligger där...helt utlämnad till sina föräldrars omsorg och kärlek.

Är nyss inkommen från en dryg timmas promenad och nu blir det kallrökt skinka och mörka vindruvor som snacks framför Idol och kändisdjungeln =).

Ha en god natt! Kramen Carina