måndag 14 september 2009

Måndag

Först nu finns tiden att sätta sig vid datorn, morgonen började med en ordentlig prommis Nellie somnade snällt i vagnen som vanligt då de dras vagn efter grusväg.
Väl ute passade jag på att ordna i landet innan vintern, så nu är allt intaget därifrån vi har knaprat morötter som aldrig förr.
Lexie har fått träna och trots att vi legat på latsidan under x antal veckor gick de riktigt bra hon jobbar på bra och är otroligt fokucerad. Belöningen är A och O på denna lilla dam och för dagen var pipleksaken det som föll henne i smaken.
Jag är glad att de inte bara är godis som fungerar utan även andra saker de gör träningen så mycket lättare.
Är så skönt att vara ute då vädret är så bra som de är nu.

Nu har Nellie precis badat inför fotografering imorgon, dock är hon inte allt för nöjd efteråt.
Jag hade för plan att fixa håret jag också inför imorrn men de får vänta jag hoppas hon somnar en stund innan vi ska i säng så man slipper se ut som trollmor uppe på skalln då kortet ska tas.
Imorrn ska vi även boka tid för dop och införskaffa lite nya kläder till lillan de blir en hel dag med andra ord.
Jag hade för plan att följa med och vaccinera kattungarna också men risken är nog att de och fotografering krockar så de får vi stå över denna gång.
Vi längtar som tok tills våran lilla kisse får flytta ner hit har inte kommit på något namn än kanske bella? eller Lykkis? ja de återstår att se.

Kram på er alla

2 kommentarer:

Pia sa...

Följer din blogg.. Så roligt att läsa om erna vardag.. Och jag håller med om det där med belöning, E byter ut korven som belöning mot den lilla favorit bollen han med. Kramar från oss i Holmsund!

Pernilla sa...

Gud va jag längtar tills vi kommer och hälsar på er. Börjar bli friskare nu så snart kanske vi kan ta oss till er.
Tusen kramar