onsdag 9 september 2009

Onsdag

Har fått sova så mycket inatt att jag tror man fick huvudvärk av att sova för mycket, men kan lugnt säga att jag gnäller inte känner mig som en ny människa idag.
Nellie har varit vaken 2 gånger ätit bytit blöja sen har hon direkt somnat om, finns inte ord för hur skönt de var en riktig liten ängel..

Imorse när hon vaknade vid tio tiden va hon på ett strålande humör vilket gjorde att man själv blev pigg och klar vaken, helt enkelt en perfekt start på morgonen.
Dock blev de inte populärt då jag hade tänkt lägga henne i vagnen och dammsuga och torka golven protesterna kom med besked, behöver jag säga att hon är en riktig mamma/pappa mystokig bäbis? I hennes ögon finns inget bättre än att ligga i nåt av våra knän och sova, hon är ju för söt.

Men nu har jag lyckats lägga henne i vagnen så jag borde passa på att städa undan nu men då smet jag iväg hit istället, är ju en hel del roligare att blogga än att städa och man måste ju passa på då hon sover.
Imorrn eller ja inatt börjar Rikard jobba så jag och Nellie blir solokvist här hemma i tre dagar sen är han ledig en vecka igen de är så skönt att ha honom hemma.
Vi ska iaf ta oss en tripp till BVC för att väga och mäta så vi har nog det vi gör imorrn ändå, ska bli roligt att se hur mycket hon har gått upp sen sist jag tycker mig se en skillnad på storleken så nånting har ju iaf gått upp.

Nellies faster Evelin har börjat läsa våran blogg och lämnar flitigt kommentarer är så roligt att ni kan se bilder på henne och följa de vi gör trots att ni bor så långt borta.
Likadant är det med min syster Linda som också bor allt för långt borta dom följer oss också via bloggen, självklart följer vi även henne och Viktor via deras blogg för att se hur mycket han växer.

Nej dammsugarn går inte av sig själv, de är dags att ta tag i de nu!

Kram på er

2 kommentarer:

Linda sa...

Hon verkar tokigt söt lillbusan :) Skönt att hon sover bra - det är verkligen guld värt att dom inte är vakna nattetid ;)

Kramar

Linda

Fionas Krypin sa...

Gud vilken liten sötis! Med mig är det bara bra, magen växer för fullt och jag känner bebisens sparkar för varje dag, mycket spekulationer om det är en flicka eller pojke i min mage, men vi tänkte fösöka hålla oss från att ta reda på det. /Stina