torsdag 17 september 2009

en ovälkommen gäst...

.. Men välkomen kolik..
Vi har haft några tuffa dygn i vår tro om att de endast har varit magknip, igår började vi fundera efter fem timmars skrikande om något faktiskt var fel paniken spred sig hos oss då inget vi gjorde hjälpte vår älskade ängel skrek och skrek.
Något av de värsta jag har varit med om är just de att inte kunna hjälpa henne på något sätt, efter en tung natt åkte vi till BVC på morgonen och dom konstaterade att hon förmodligen har kolik.
Vi fick lära oss kolikmassage fick tips om droppar vi ska ge henne, sen ska jag utesluta all mjölk i min kost imorrn ska vi till en dietist som ska hjälpa oss med vad man kan och inte kan äta.
De känns som att man gör vad som helst bara de blir lite bättre för våran skatt.
Imorrn ska här införskaffas en bärsele då blir bärpassen lite lättare för oss bägge, jag hoppas verkligen nåt av allt de här hjälper de måste hjälpa henne.
Kan säga att man blir rätt frustrerad efter x antal timmars gråt man känner sig så otillräcklig, de är tur att man har världens bästa karl som hjälper till dygnet runt finns inte ord för hur mycke jag uppskattar det.

Nu vaknar skatten våran så jag ska bege mig dit!

kram

4 kommentarer:

Evelin sa...

Men usch att ni ska behöva råka ut för detta, och stackars lilla Nellie som ska behöva ha de så besvärligt :( Men jag hoppas verkligen att det inte kommer att bli långrandigt och att allt snart är bra igen! Både du och Rikard är ju strong så jag tror nog att ni klarar av detta och kan ge varandra stöd, vi hejjar på er! Kram kram

Linda sa...

Stackars liten med ont i magen - inte roligt! Tips angående bärsele - om ni ska köpa en babybjörn köp den som har en platta i ryggen - mycket bättre för ryggen även om den är dyrare! Annars är Ergobaby ett bra köp - den kan man använda på ryggen när barnet blir större.

Kramar till er alla tre.

Syster

Carina A sa...

Nej, va tråkigt att läsa...jobbigt både för söta Nellie och söta du & Rickard....men som du skriver, tur du har en fin karl som hjälper till...men det är ändå väldigt jobbigt då dom skriker...hoppas det blir bättre snart.

Va glad jag blev att jag var grattad i din blogg =), kul. Jo, vi är i ett glädjerus...vi som trodde det var 3, max 4 st osso var det hela 7 SMÅ svarta valpar...varav 6 nakna =).
Kram C
www.bluewings.webb.se

Helena sa...

Min äldsta jänta hade svår kolik skrek 8 timmar varje natt i 3 mån ,men man kommer på olika knep ..som att lägga henne i åkpåsen på tvättmaskinen...eller att spänna fast baby liften på damsugaren (hade på den tiden en ganska lång fyrkantig damsugare men givetvis huvudet borta från utblåset)väldigt sövande båda två..eller låta henne ligga på mage på en vibbrerande massage kudde ..funkade också..lycka till