fredag 22 januari 2010

Suck..

Jag va så glad idag då jag hittade vad jag trodde var två barnmatsburkar utan både ägg, mjölk och morot dom saker vi i dagsläget vet vi ska vara försiktiga med. Väl hemma åt Nellie två matskedar av ena burken hon tyckte de va supergott och hade mer än gärna ätit mer men eftersom vi vet hur de kan bli börjar vi alltid försiktigt.
Efter två timmar visar sig röda prickar "nässelutslag" vid munnen dessa har nu spridit sig upp till kinderna så på med kortison och försöka få henne att inte klia hur lätt de nu är.
Jag satt mig direkt och googlade och hittade specifikationen för bägge burkarna där står de morot som en av ingridienserna, jag går till kylen och ser om jag missat nåt så uppenbart. Nej faktiskt inte men de står rotfrukt och de slog mig aldrig att de kunde vara morot.
Jag blir så arg på mig själv varför prövar jag? Nu får de vara nog hädanefter lagas ALL Nellies mat hemma så vi vet precis vad som är i hennes mat. Då kan vi också lättare se vad hon reagerar på vi får backa några steg helt enkelt.
Jag hoppas så mycket på läkar besöket vi har den 5e så mycket hänger på de och den här gången tar jag ingen bortförklaring, jag tänker inte leka laboratorium hemma med mitt barn.
Jag har kikat i en bok jag fick av min kära syster med familj Mosboken den är verkligen toppen och utan den vet jag inte vad jag hade gjort, tack snälla ni!

Nu ska jag återgå till pysslandets värld sen är de dags för sängen!

Go natt

Inga kommentarer: