söndag 17 januari 2010

jahapp

Nellie vill inte sova så då är de bara att vara vaken, hon verkar än en gång ha reagerat på nåt morot? hon har ätit de i två dagar och ikväll har hon kräkts rätt mycket inga utslag men ja kräket fortsätter ibland känns de som att vi håller på med nåt vi inte har en aning om.
Ordet hjälplös räcker inte riktigt till jag känner mig hemsk som ger henne saker hon inte tål men samtidigt måste jag ge henne olika saker för att förstå vad hon reagerar på eftersom ingen verkar vilja hjälpa oss.
Allt detta snurrar i mitt huvud är de så här de ska gå till? Eller är vi för veka? Ska vi sätta hårt mot hårt och kräva att dom måste göra något? ja de börjar kännas så. För som vi kört hittils snällt och lugnt verkar inte fungera.
Vad gör vi om de en dag slår lock för luftvägarna då hon får i sig nåt hon absolut inte tål? Vi har inte ens nåt hemma nu som hjälper henne vi har iaf 4 mil till sjukhus de känns som lång tid.
Imorrn åker vi iaf till BVC och försöker få hjälp därifrån de är tur att dom är så himla bra och hjälper oss på alla sätt och vis så gott dom kan..

Nellie är iaf lika glad ändå om ord kunde beskriva vad hon tar fram för känslor i oss här hemma.
Jag tror vi ska krypa till kojs och låta Nellie ligga i sängen och mysa de brukar vara uppskattat både av oss och henne.

Jag hoppas ni får en god natt och att ni orkat lyssna på mitt utlägg ända hit.

Kram

1 kommentar:

Helena K sa...

Min yngsta var ju super allergisk mot det mest i matväg som ung ,gå på barnmottagning på sjukhuset istället där fick vi enormt stor hjälp vilken skillnad..där har dom allergi läkare,allergi sköterskor man får prata med ang hur man kan ,bör ge för mat osv jag tycker det var toppen ..Lycka till