tisdag 5 januari 2010

kväll

Vi har nåtts av de tråkiga beskedet att Vildas mor och far är testade för PLL (Linslux) bägge två är bärare ni som är insatta förstår vad de här innebär och jag kan inte annat säga än att de känns otroligt tungt. Vi kommer testa vilda nu så fort som bara är möjligt för att se om hon är affected eller carrier och helst av allt fri, just nu är min enda önskan att hon själv inte kommer utveckla detta de känns viktigast.
Vad de här innebär för rasen i stort går nog inte att föreställa sig och jag har en känsla av att detta bara är toppen på isberget. Måtte nu alla förstå hur viktigt de är att testa sina hundar vare sig de ska gå i avel eller ej, man måste utreda hur stort PLL är inom rasen.
Jag är otroligt ledsen och alltihop känns tragiskt för alla.

Nellie har somnat och vi passar på att ha lite mys tid innan Rikard ska i säng jag väntar på att en auktion ska gå ut och att paradise ska börja. Tappade både ork och lust efter smset om linslux kom jag önskar de såg annorlunda ut att vi bara hade behövt fundera på om hon var bärare vilket i de här fallet inte hade spelat nån roll Vilda ska aldrig användas i avel pga av hennes patella.

Jag ska försöka släppa de här jag kan inget förändra, nu är de bara att göra de vi kan och förmedla vidare hur viktigt de är med dessa tester.

Jag säger go natt och på återseende imorrn!

Inga kommentarer: