måndag 31 augusti 2009

Måndag

Kärlek

Jag vet att uppdateringen varit dålig de har dock sin orsak, vi blev inlagda på BB igen då Nellie fått gulsot och inte gick upp i vikt. Vi har haft några kämpiga dygn med tidsamning och urpumpning då mina bröst erbjuder henne alldelens för mycket mat för hennes lilla kropp.
Idag fick vi åka hem till våran stora glädje då både gulsoten gått ner och vikten upp, ingen kan vara lyckligare de finns inte ord för vad de tar fram för känslor hos en då ens barn inte mår bra. Helt plötsligt hamnar man i en känslostorm som inte går att mäta med ord, våran älskade Nellie.
Rikard har varit en klippa, att stå upp när den man älskar mest inte orkar de är det som är kärlek.
Vi är så glada att de ser ut som att allting vänt, nu hoppas vi att de håller i sig jag vill inte ropa hej än men de känns som vi är en god bit på väg.
Imorrn blir de hembesök av BVC och en ny vikt, så nu håller vi tummarna att hon gått upp lika bra som idag de skulle göra min dag.
Vi har bara myst hela eftermiddan glada över att vara hemma, Nellie har fått bada vilket hon tyckte va kanonskönt.
Ikväll blir de en riktig myskväll framför en film med chips och dricka de är vad vi behöver efter den här helgen.
De är roligt med så många kommentarer har dock inte hunnit svara på alla då tiden vid datorn är rätt begränsad, men jag är så tacksam!
Kram på er

4 kommentarer:

madeleine sa...

åh va skönt för er frida att hon gått upp! Hoppas på bra resultat imårn också! Ja ska väga Leia på Onsdag ska bli spännande..Kram från oss

Frida sa...

Så underbart fin bild på er! Skönt att det börjar bli bättre och att ni kanske kan få slappna av efter helgens gång. Håller tummarna för att hon fortsätter gå upp! Ha det toppen! Kramar

Evelin sa...

Rikard nämnde din blogg så jag var ju absolut tvungen att gå in och läsa :)Hoppas ni har återhämtat er från helgens våldgästning, och att det inte blev alltför jobbigt för er! Hoppas nu verkligen Nellie mår bättre och att ni får en lugn och fin vecka. Vi hörs snart! Kram kram

Carina A sa...

Hej sötisar =), vilka otroligt fina foton på Rickard och Nellie i förra inlägget osso denna bilden på dej och Lillan...bilder säger mer än tusen ord...bilderna utstrålar kärlek =).
Ska hålla tummarna att allt blir bra så ni får vara hemma i lugn och ro och bara vara.
Vad ska hon heta mer än Nellie? Kanske Nellie Katarina efter sin snälla Mormor? =)
KRAM C
Ps: Jag har uppdat min blogg.