fredag 21 augusti 2009

uppdatering

Klockan är inte speciellt mycket men mina ögon står i kors, på tok för lite sömn är nog svaret..
De blev sent innan vi var hemma efter inskrivningsbesöket och därefter har vi varit uppe hos mamma och pappa och fikat och umgåts. Vi passade även på att ta ut kattungarna på golvet i vardagsrummet och jäklar vilken fart de har blivit på de små dom är så underbart söta..

Inskrivningsbesöket gick bra om än jag var otroligt nervös och hade svårt att få fram orden emellanåt, både jag och Rikard känner oss förhoppningsvis något tryggare hur trygg man nu kan vara innan en op men de ska nog gå bra.
Vi vet precis hur de kommer gå till och vad som kommer hända hela tiden vilket känns skönt, dock var de som vi befarat att Rikard troligen inte kommer få stanna kvar över natten. Så jag hoppas att både jag och Lillan mår bra så vi får åka hem fortast möjligt, jag är inte med betoning på inte gjord för att ligga tillsammans med massa andra. Jag behöver lugn och ro och de lär jag aldrig få i kroppen där..
Som vanligt på förlossningen är alla väldigt gulliga och hjälpsamma, man känner sig trygg i deras händer på något vis.
Kändes skönt att även dessa läkare tyckte att vi tagit rätt beslut ang snittet, jag hoppas vi alla får rätt.

Har nu tvättat upp dom sista kläderna jag vill ha med mig på bb så imorrn ska allt packas i en väska tycker fortfarande att de är otroligt svårt att veta vad man behöver och i vilka mängder men Rikard måste ju ändå hem så saknas något får han ta med de dagen efter i så fall..
De blir iaf bra för Lexie att Rikard troligen sover hemma då behöver hon bara vara hos mamma och pappa på dagarna om än hon trivs otroligt bra där så är hon så matte & husse kär man kan bli.

Nu är de dags för dusch sen sängen som jag har längtat. Sussa gott :)

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Nu ´Frida är det inte länge kvar tills du får hålla din lilla prinsessa! Det är helt underbart när man får se dem första gånge..
Hoppas allt går bra för er, ska tänka på er på måndag!! Puss kram

Carina A sa...

Helt otroligt...nu är det äntligen dags...ska tänka på er på Måndag =)...glöm inte skicka ett sms till mej =).
KRAM Carina