lördag 1 augusti 2009

1 år

Ett år, 365 dagar oändligt många timmar och minuter ja allt de har passerat sen vi träffades för första gången. Aldrig hade jag kunnat tro att mitt liv skulle förändras så mycket på den korta tid som gått, lycka är bara förnamnet.

Vi har hunnit med mycket under den här tiden vi flyttade ihop på Tomtebo jag sa upp min älskade lägenhet på Marieberg. Vi bestämde oss för att köpa hund tillsammans och gjorde oss en tripp söderöver för att hämta hem våran skatt, våran underbara lilla Lexie.

Bara några månader senare får vi veta att vi blir fler i familjen till hösten och denna gång blir den inte en fyrbent älskling utan en tvåbent, lyckan är enorm.
I samma takt som min mage växer inser vi att våran lägenhet kommer att bli för liten för oss alla, vi börjar leta efter ny bostad och hittar de perfekta. Vi hittar de som både jag och Rikard helst av allt vill ha ett rött litet hus ute på landet.
I maj går flyttlasset vi är äntligen husägare som vi har längtat, jag kan se våra barn växa upp här jag kan se oss bli gamla tillsammans.

I skrivande stund har vi mindre än en månad kvar tills våran prinsessa tittar ut och känslan som finns inom oss båda är obeskrivlig. Att beskriva vad Rikard och allt de vi har tillsammans betyder går inte jag har aldrig någonsin mått så bra som nu i hjärtat, jag vet att de alltid kommer vara vi tillsammans har vi allt.
Jag har fått lyckan att träffa den underbaraste av dem alla, jag är så otroligt tacksam för allt vi har tillsammans. En dag skulle lyckan träffa även mig och de va idag för ett år sedan, det var då två blev en....

1 kommentar:

Frida sa...

Så otroligt vackert skrivet! :)
Grattis på er årsdag, så mysigt! Hoppas att ni får massor med lyckliga år tillsammans!! :)

Vi hörs ikväll!
Kram