söndag 16 augusti 2009

Söndag natt..

Nej nu är jag less på att sitta uppe men än mer less på att ligga i sängen och vrida och vända på mig för sova de är då iaf inte ett alternativ tydligen, sitter och väntar på att tabletterna ska verka så jag möjligtvis får mindre ont och kanske kan sova några timmar..

Dagen har varit underbar en heldag med mamma och Alva önskar nästan att jag hade haft med kameran för att föreviga våran dag men de glömdes bort.
Vi hann med klädshopping åt Alva jag suktade mest efter kläder jag alldelens snart kommer kunna ha (förhoppningsvis) hon blev iaf otroligt fin i sin nya out fit och sken som en sol då vi klev ut från H&M. Vi begav oss sen mot bio och såg Ice Age 3 en otroligt rolig film som passade oss alla 3, sen bjöd mamma på middag äntligen fick jag mig min vesuvio med kebabdressing som jag suktat efter hela helgen.
Tack för en underbar dag som vi verkligen var värda.

Rikard har varit hemma med Lexie och dom verkar ha klarat sig galant hon var som vanligt överlycklig över att se mig och hoppade och pussade upp mig för hela veckan tror jag.
Rikard va också glad över att se mig tror allt han hade känt sig lite ensam under dagen, men han hade varit duktig och hängt tvätt, diskat och plockat undan så skönt.

Imorrn blir de en lugn dag tror jag rikard pratade om att åka in till stan å fixa de sista till bäbis och lite andra grejer men jag ska försöka skjuta på de tills tisdag, kommer nog vara otroligt trött och slut imorrn efter den här natten så en vilodag skulle vara bra.
Andra planer för veckan är att på torsdag åker vi först på sista besöket hos BM sen tar vi med oss Alva och åker ner till Bjästa och fixar mitt hår, min underbara syster ska både färga och klippa mig känns så skönt att få vara fräsch inför förlossningen.
Så de blir en heldag.

Helgen kommer att bli lugn väldigt mycke vila inför vad som komma skall, sömnlösa nätter lär ju bli vardag hädanefter så de kan vara skönt att vila upp sig.
De är så nära nu om bara dagarna kunde få gå fortare, men den eviga väntan är snart över ska bli så underbart att ha henne här om hon visste hur älskad hon är.

Nu ska jag surfa runt lite på familjeliv innan jag beger mig mot sängen.

2 kommentarer:

carina sa...

Ja, ta det nu lungt sista tiden =). Dagen D ska jag sitta här i Arvidsjaur och hålla andan...och tummarna att allt går bra vilket det säkert gör =)....jag har inget inplanerat det datumet...då är det deliveryday =).
Kramis till både dej och rickard!!

Ps: har idag snusat bebis hela dagen...lukten sitter ännu kvar i näsan =)...guuud såååå mysigt det varit. Kl är 01.24 och de e inte länge sen vi kom hem...längtar redan tillbaka...och då blir det en tripp till er och eran bebbe också =).

Sussi sa...

Läser din blogg varje dag! Men dessvärre sämre på att lämna ifrån mig nå kommentarer. >_<
Börjar det kännas nästan outhärdigt snart eller? Fattar att du längtar...!
Tänker på dej gumman!
Kraam!