fredag 28 augusti 2009

Fredag kväll...

Lillan sover sött så jag passar på att smyga mig hit och sitta och uppdatera mig en stund.
Tiden springer iväg här hemma och de känns som att vi knappt hinner med något annat än att mysa och gosa med Nellie, hon är fantastisk.
Vi fick åka tillbaka en sväng på BB idag då hon blivit lite av en saffransbulle, med andra ord har hon lite gulsot vi fick som tur var åka hem och ska tillbaka in igen på söndag och kolla värdet igen då de var gränsfall på om hon behöver sola lite.
Men vi ska kämpa i helgen och vara ute mycke så hon får dagsljus.

De finns så mycket att berätta om den senaste veckan, allt från förlossningen till hur allt har varit på BB men jag tänker faktiskt lämna det så länge de kommer att komma en berättelse så småningom om våran tid där.

Här hemma fungerar allt väldigt bra både jag och Rikard stormtrivs med vårat nya liv och allt vad de innebär med sömnlösa nätter, bajsblöjor, spyor och bröstmjölk överallt.
Jag som var orolig över amningen fick mej på näsan då mjölken började rinna till jag har mjölk till flera barn, så mamma som för övrigt är en ängel fick åka ner till stan i förrgår och införskaffa en mjölkpump vilket har blivit min räddning.
Nellie hon är otroligt snäll och go, dock har hon sin vakenhets period nattetid vilket emellanåt är lite kämpigt men de är tur man är två som kan bära.
Rikard har varit en klippa hela veckan utan honom hade jag aldrig klarat de här så bra som jag har gjort, han har ställt upp mer än något annat. De finns inte ord för hur mycket jag älskar honom och hur glad jag är över att just han är pappa till mitt barn, jag hade aldrig kunnat få de bättre.
De är först då man får barn man inser vilka känslor de tar fram hos en, de är helt obeskrivbart de är en känsla som slår allting annat i hela världen Kärlek är ordet.


Dom två som får mitt hjärta att slå..

Jag är lycklig otroligt lycklig, de här är min tid i livet och den tänker jag njuta av i fulla drag.
Nu ska vi passa på och sätta oss framför tvn en stund innan gumsan vaknar, jag önskar er en god natts sömn och jag hoppas på att få några timmar välbehövlig sömn i kroppen.

Kram på er

3 kommentarer:

Emmy sa...

Ett Stort Grattis!
Önskar er all lycka med lilla Nellie.

Många Kramar Från Emmy

Sussi sa...

Grattis gumman!! Så roligt! Hon är hur söt som helst!
Stora Kramar till er! <3

Frida sa...

Åh så fin lillstumpan är! Ni är verkligen lyckligt lottade, både du och Rikard!

Hur mår du/ni nu? Har ni kommit in i rutinerna osv?

Ring gärna!!
Kramar