tisdag 4 augusti 2009

Kväll

Åh vilken underbar sommarkväll de har varit vädret har varit helt ljuvligt och här hemma passade vi på att göra kyckligsallad till middag för att spä på känslan av sommar. Självklart avnjöts den ute på våran altan i solen. Efter middan bestämde vi oss för att ta ner Lexie till sjön och sitta på bryggan en stund mamma och hennes tjejer följde självklart också med, Lexie simmade som vanligt som en tok och gjorde ordentliga dykningar efter sin älskade flytring.
Även Vilda tog sig ett dopp och hoppade från bryggan, vi skrattade gott alla tre åt våra tokiga men underbara hundar..
Mamma och Pappa stannde på lite kaffe och mamma passade även på att måla på vaggan en sväng så nu är de förhoppningsvis bara ett varv kvar innan den är färdig, längtar så tills vi får ta in den och den står färdig i vårat sovrum.

Vi var in till stan idag och passade på att gå in på lilla mirakels utförsäljning, självklart hittade jag massor med fint och några bodysar och pyamasar fick följa med oss hem. Är så underbart att ha med sig mamma när man handlar hon kommer alltid med goda råd och bra smak.
Så nu har lillan några tuffare bodysar med texterna "gullunge" och "Pytteliten" även en pyamas med hjärtan och två med grodor. Nu är vi redo för att hon ska anlända så för min del får de ske vilken dag som helst..

Rikard ligger självklart och sussar eftersom han ska upp inatt igen jag har precis gjort mackor och tagit fram bullar åt honom så då har han fika imorrn bitti, skönt för han att slippa göra de i natt yrvaken som han brukar vara ;)

Nu ska även jag och flugjagaren Lexie bege oss mot sängen, jag ska fortsätta läsa min bok som jag är helt inne i de blir perfekt sömnmedel :)

Sov så gott!

Inga kommentarer: