söndag 9 augusti 2009

Skämmes...

Ja de borde jag göra, uppdateringen har varit värdelös de sista dagarna...
Här hemma har de varit massor att göra och emellan det har jag försökt vila så mycke som bara har varit möjligt därför har bloggen blivit lidande.
Syster har ju varit uppe hela helgen och de har pysslats för hela slanten, hon är otroligt duktig och gör kanonfina saker jag är helt övertygad om att hon kommer ha ett av dom finaste bröllopsalbum som finns på en salong.
Igår fick även mamma pysselsug och satt igång att göra etiketter som kommer passa som handen i handsken på hennes underbara kläder.
Vi är en riktigt pysselfamilj så är de bara :)

Jag och älsklingen åkte till stranden med Jonas och Frida igår grabbarna badade med Lexie medans vi gravida badkrukor höll oss på land efter några timmar insåg både jag och Frida att vi inte är lika galen i solen längre utan höll på att förgås i svett men de va otroligt skönt att ligga en stund och bara njuta.
Hemma gjorde vi iordning vaggan och ställde in den i vårat sovrum, blev så fint så måste bara sy ett nytt överdrag till madrassen då dragkedjan inte alls funkade.

Vi gjorde oss i ordning för middag och begav oss iväg som vanligt blev de en otroligt trevlig kväll med god mat och gott sällskap, grabbarna lämnade oss för lite båtåkande och komme hem dyblöta men jag tror dom hade de otroligt trevligt ute på sjön.
Jag och Frida va inte så sugna varken på båtåkande eller att titta på så vi stannade snällt hemma.
Vid tiotiden åkte vi hem och till min fasa så satt älskade lilla Reidar uppe i ett träd skrikandes när jag kom på baksidan, en katt hade jagat upp honom över 3m upp i ett träd och han försökte klamra sig fast för brinnande livet.
Vi fick lov att hämta stege och försöka få ner honom efter många om och men fick vi ner min bäbis och fick in honom.
Mitt mått är nu rågat med just denna specifika katt och hade jag fått tag i honom igår hade jag fått ett frispel, de är nu 4 gången han skrämmer Reidar på vår tomt.
Så nu får Reidar vara inne då vi inte är hemma, han ska inte behöva bli så där rädd, aldrig mer.
Och sätter den andra katten sin fot här igen får han med mig att göra.

Idag åker vi till Kasa och firar Rikards pappa, de ska bli otroligt trevligt så de är bäst jag gör mig i ordning!

kram på er

Inga kommentarer: