måndag 27 april 2009

förändring

Sitter och tittar igenom bilder, bilder som får mig att fälla en tår de kommer alltid vara någon som fattas inom mig och de är min älskade "Siri" Limebrooks Night Siren.
Jag ser heelers överallt men ingen som min Siri jag söker hennes egenskaper i varje hund jag möter, i varje blick söker jag det jag såg hos henne..
Tillsammans gick vi igenom allt hon lärde mig mer än jag någonsin kommer lära mig på någon hund, varför allt går så bra med Lexie är för de Siri lärde mig.
Jag önskar henne tillbaka var dag, i varje träningspass saknar jag hennes glöd hennes energi de var vi två alltid tillsammans...
En dag ska jag ha tillbaka allt de jag hade i den underbara tjej som nu varit borta i 10 långa månader.
En dag ska ni se att hon kommer tillbaka i en ny kropp men med samma sätt med samma glöd..
Jag är så enormt tacksam för allt hon gav mig och lärde mig under den korta tid hon fanns med oss.
Vi var på så god väg att klara allt de vi ville, vi skulle entra banorna tillsammans vi skulle ta ringarna med storm men ödet ville något annat. Någon annan behövde min älskade skatt jag hoppas hon gör någon lika lycklig som hon gjorde mig...

En dag kommer hon tillbaka om jag så ska leta efter den där blicken tills jag dör...

2 kommentarer:

Pia sa...

Åh va fin hon var!

Frida sa...

Jag blir rent gråtfärdig när jag läser detta.. Du har fått genomgå så mycket med dina hundar.
Håller tummar och tår för att turen ska ligga på din sida hädanefter.

Kram