söndag 13 december 2009

Söndag

Helgen har varit fullspäckad här hemma de har knappt funnits tid att sitta på rumpan, igår handlade vi i stort sett alla julklappar nere i Övik vi hade en underbar dag hela familjen massor av mys och julstämning.
Nellie höll gott humör hela tiden och åkte både vagn och bärsele, när vi hade gjort staden åkte vi till Kasa och Rikards föräldrar där väntade en otroligt fin granbock på oss som självklart fick följa med hem och pryda våran gård.
Vi blev bjuden på super god mat och trevligt sällskap,kort och gott en perfekt dag.
Väl hemma vid åtta tiden var vi alla som döda sillar och vi bänkade oss med glögg och godis vid Robinson innan vi senare begav oss mot sängen där kudden var väldigt uppskattad.

Idag fick jag sovmorgon mannen i huset styrde upp morgonbestyren medans jag mös med de fyrbenta. Jag klev upp till en underbar frukost med tända ljus och lucia/adventsfika en underbar start på morgonen.
På förmiddan har Nellie invigt pulkan vilket hon älskade (ska lägga ut en bild senare ikväll) vi stannade av oss mamma och pappa och fikade Nellie somnade tillslut efter att ha försökt hålla sig vaken väldigt länge. Jag bar henne hem och la henne i spjälsängen och där sover hon nu, hon är allt för underbar.
Hon har tänder som är på gång så just nu får vi alla agera bitleksak allting ska bitas på, ska nog köpa en bitring med vatten i som man kan lägga i kylen så den blir sval den kommer nog att gillas.

Nu är de dags att fortsätta med storstädning de är behövligt här hemma och otroligt skönt då de är bort gjort. Bäst jag börjar innan lillan vaknar igen.

Kram på er

Inga kommentarer: