fredag 4 december 2009

kväll

Kvällen har gått otroligt fort Rikard och Nellie kröp i säng vid åtta men Nellie fick rätt fort problem men näsan så hon fick komma upp igen, vi satt och myste framför Idol Nellie älskar musik i alla dess former. Nu sover hon också och de är bara jag och djuren vakna jag försöker hinna med så mycket som möjligt innan även jag ska krypa till kojs..

Eftersom Nellie älskar sång och jag är en sån där mamma som mer än gärna sjunger och läser sagor (och nej min röst är inte något att hurra över) så håller jag på med en julklapp till Nellie en sångpåse. Själva påsen är klar nu återstår alla mjuka kort som ska vara i, jag har broderat figurer och namnet på de som är på kortet de är en hel del pyssel vill jag lova.
De blir en påse där vi tar upp ett kort och sjunger en sång som har med kortet att göra, jag har valt starka och klara färger så att hon ska gilla de.
Jag älskar just sånna här saker, de är nåt hon kommer ha roligt med nåt år framöver just nu gillar hon nog mest färgen och sången.
Pyssel är min grej.

Nu väntar vattenkokning och flask kokning innan jag beger mig mot sängen och självklart Idol utröstningen tänker inte ens ge mig på att gissa vem som åker ut har en känsla av att Erik blir kvar men de återstår att se.

Go natt kära läsare!

Inga kommentarer: