torsdag 3 december 2009

Husdjur...

Ja vissa av dem är välkomna andra inte, har nu hittat nackdelen med att bo i hus, möss!!
Igår hade vi första besökare bakom vedlådan i vardagsrummet den rackaren fick vi ut men där tar de inte slut. Igår kväll hör jag ännu ett pipljud denna gång från kaminen så ja förmodligen tar sig mössen in via kaminen. Jag fullkomligen hatar sånna där skade djur som för min del helst skulle kunna utrotas, Reidar är dock inte till någon hjälp just nu heller han sover.
Ikväll hoppas jag att problemet blir löst då röret blir igenpluggat, de är tur man har en karl mindre lyckat är väl att han är på jobbet.

Så nog pratat om mina skadedjur..

Förkylningen håller i sig både på mig och Nellie jag känner mig piggare idag och har nog ingen feber och bihålorna börjar släppa. Men andra ord kan jag snart andas ordentligt.
Nellie har rätt mycke snor och hosta idag rinner de en del ur hennes öga också vet inte riktigt vad de beror på.
De blir iaf några dagar till för oss inomhus, jag längtar så efter promenader i vintervädret men de får vänta.

Nu väntar tvätthägning, disk och städning ja min dag är fullspäckad!

Kram

3 kommentarer:

Sussi sa...

Nu blev det nåt konstigt när jag skulle läsa... Bara för mig eller? Va tvungen att markera för att kunna läsa.

Hoppas ni kryar på er snart! Sover hon bra trots förkylningen?

Kram

jessie james sa...

var svart text för mig också :(

Malon sa...

Frisk luft är bara bra för förkylda barn..... Huvudsaken är att de är ordentligt klädda och inte anstränger sig. Att promenera med förkylning är dock inte att rekomendera...
Krya på dig

Kram Malin