onsdag 20 augusti 2008

överskottsenergi..

jag vet inte vars den kommer ifrån jag brukar i vanliga fall vara riktigt trött nu men inte ikväll, så här sitter jag med ansiktsmask och har hunnit både dammsuga och torka golven..

Böckerna jag beställde från bok klubben jag har gått med i kom idag, köpte en bok som heter Sekt barn detta är något som intresserar mig otroligt mycke och jag är helt fast i boken.
De är farcinerade att läsa hur hemskt de är innanför murarna de byggt upp mot samhället, barnmisshandel både fysiskt och psykiskt hör till vardagen och de är gud som säger att de är så fostran skall ske..
Jag kastas mellan tårar och att verkligen bli förbannad, emellanåt känner jag en oförståelse mot de som vänder sig till dessa sekter men samtidigt ser jag tillbaka på några av de riktigt dåliga perioder jag har haft. Hade jag då varit ensam och stött på dessa så kanske även jag fallit i gropen för att möta ljuset..
De är nog de som gör mig förbannad att dom ger sig på de som är som svagast som knappt vet hur dom ska orka överleva, är de rätt sätt att lura folk på?
Jag kommer skriva om boken då jag läst den färdig då jag vet att rätt många av er som läser bloggen är bokmalar precis som jag.. Kanske blir de en av de bästa jag läst under året?

Bloggen har blivit en ventilation för mig, jag älskar att sätta mig och skriva ut allt jag gjort under dagen eller allt jag planerar att göra..
Jag kan skriva både då jag är lessen och glad, alla känslor får utlopp i bloggen..
Men ibland funderar jag är de så smart att lägga ut allt detta om sig själv, hm ja faktiskt jag har inget emot att andra vet hur min dag ser ut vare sig dom är här i ren nyfikenhet eller för att många av er faktiskt är otroligt nära mig och bryr er otroligt mycke..

Måste bara lägga in en läsvärd blogg innan jag tvättar av masken och kryper ner under täcket med min bok. Denna blogg läser jag dagligen en helt otrolig tjej på 17 år med 3 barn ,och nej inga fördomar läs först och döm sen hon är helt otroligt. Hon har livsglädje för flera..
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.3673022

Go natt på er!

1 kommentar:

Carina A sa...

Hej vännen!
De är så kul och se vad du och Vilda har för er så fortsätt att blogga =).
Jag har lagt in den bloggen med den 17 åriga Mamman i favoriter och ska börja följa den...
ha en bra dag!
Kran