fredag 15 augusti 2008

Fredag

Vilket innebär helg, och även denna helg kommer att handla om hundarna..
På söndag är de utställning som gäller i Bjurholm, vi hoppas på bra väder och som vanligt är vi ett trevlig gäng som följs åt! Utan er skulle inte utställningarna vara desamma...

Långprommisen är redan avklarad och hundarna ligger nu snällt och sover brevid mig, glada över att matte äntligen satt sig i soffan med ett glas cola och ta de lugnt..
Planerna idag ja idag ska vi hitta på en del grejer då de hör och häpna är helt okej väder jag hopps detta håller i sig så jag kan köra en godis sök med Vilda och ett lydnadspass med Kakan..
Vi har legat lågt på lydnaden nu ett tag då Kakan bestämt sig för att i regn och blöt gräsmatta tränar hon inte och de är ingen disskutionsbasis på detta..
I eftermidda hade jag tänkt följa Catrin och Ammie ut på träning i skogen med Vilt, nånting som jag tidigare inte alls förstått mig på farcinerar mig nåt otroligt. Ett helt annat sätt att träna hund på och ack så roligt att se dem jobba.

För tillfället går mest min tid vid datorn till att kolla olika hemsidor och uppfödare, finns väldigt mycke men väldigt få riktigt bra..
Inte många som är som Vildas uppfödare direkt, vi har en otroligt bra kontakt både när de gäller Vilda och allt annat. Vilket är otroligt skönt, alltid kunna ringa vare sig de är något viktigt eller inte du ska veta att jag beundrar ditt sätt!

Nu är de dags att börja göra nånting om de ska bli nåt gjort!

Go förmidda

Inga kommentarer: