tisdag 26 augusti 2008

Tisdag..

Helvetes natt..
Kände på mig redan igår kväll att något inte stämde i bäckenet tryckte i mig lite piller och gick sedan ut och gick men ingen bättring så jag försökte lägga mig i badet men inte heller de funkade..
Så de blev en dryg natt med 1000 vändningar då de inte går att ligga på nåt sätt utan att de gör ont, så idag är jag en sliten krigare..
Pernilla kom och hälsade på och stannade hela eftermiddan senarea begav hon sig mot frissan så nu väntar jag på ett samtal och hoppas på att hon inte gråter (pernilla älskar sitt hår och de är alltid samma sak då de är klippning på g)

Imorrn har jag skola 08.30 så ikväll blir en tidig kväll då jag ska upp halv sju för att hinna rasta vilda.. Ikväll kommer vi att köra ett spår så hon får använda huvudet, då är hon rätt drenerad på energi tills imorrn då hon måste vara själv..
Jag älskar att se henne på spåret hon använder näsan nåt så otroligt..

Jag har ju vilda väldigt mycket lös, hon är så otroligt lydig mig och lyssnar direkt på min röst..
Så idag när vi var ute och promenixade fick hon gå lös på cykelvägen och de gjorde hon med bravur hon gick hela tiden vid sidan av mig, jag är så stolt över dig älskling..
jag förstår nu hur de är att ha en frisk hund, de är roligt! De är underbart, så lite tjafs så lätta att lära de är något jag helt glömt bort, Vilda har visat mig varför jag aldrig ger upp med hundar just därför att man så gärna vill ha en Vilda..
Jag önskar att alla som har hund skulle få en chans att ha en Vilda i sitt liv, de är så de ska vara!

Nu är de snart middag och förhoppningsvis åker min migrän iväg!

1 kommentar:

Carina A sa...

Blir rörd av dina ord idag Frida! Tack för att just du är Vildas Matte, hoppas ni ska få mååånga år tillsammans.
Hoppas du mår bättre!
Kram C