torsdag 29 april 2010

hemma igen

Så då va vi hemma igen efter en lång dag, men allt har gått otroligt bra. På sjukhuset slapp vi vänta och fick snabbt komma in till en helt fantastisk läkare och dietist helt plötsligt hamnade jag mitt emot någon som hade precis samma ideer som mig, vi fick allt som jag efterfrågat all gånger vi har varit in gjorda inom två timmar. De bestämdes att ingen mat provokation ska göras hemma utan på sjukhus, blodprover togs för att se vad värderna säger och medecin skulle alltid finnas hemma. Han va otroligt mån om Nellie och att hon skulle må så bra som möjligt nu kommer Nellie att få ha han som läkare och de känns otroligt skönt. Efter läkaren fick vi träffa dietisten som hjälpte oss med olika ideer på vad vi kan ersätta mjölk/gluten grejer med i mat och så. Vi fick massor av beröm både av läkaren och dietisten över Nellie och hur vi styrt upp hennes mat de kändes skönt att höra. Nu får vi vänta på provsvaren och därefter bestäms hur vi går vidare.

Vi har hunnit med en tur på blomsterlandet och byggmax för att införskaffa betong att gjuta med så till veckan ska här grejas, de ska bli riktigt roligt. Summa summarum har vi haft en superdag tillsammans med mamma/mormor.

Nu har vi precis ätit middag och snart ska både Rikard och Nellie bege sig i säng jag ska gå ut och greja med blommorna innan även jag beger mig mot sängen och en välbehövlig vila.

Kram

Inga kommentarer: