tisdag 3 november 2009

mörker..

Ja helt plötsligt blev allt becksvart när jag stog och bytte blöja på Nellie, en kort sekund gick en kall kår genom mig jag kände mig rätt utlämnad där jag stog. Efter lite skrikande fick jag liv i Rikard som kom till vår undsättning med en ficklampa, jag tände upp ljus överallt och hela vårat hus såg helt plötsligt ut som en kyrka. De är livet på landet de strömavbrott, denna gång varade de ungefär en timme och med andra ord inte hela världen.
Men jag hann fixa vatten och göra en brasa för att inte kylan skulle krypa sakta in, de är en sak om vi fryser men Nellie.
Drog en lättnadens suck när strömmen återvände jag slipper oroa mig hela natten över värmen.
Nu har vi iaf prövat byta blöja i totalt beckmörker och fixa varmvatten allting går om man bara vill.

De är dags att krypa till kojs blåsa ut alla 30 ljus som står utställda runt omkring, jag ska mysa med mina älsklingar och läsa lite i min underbara bok.
Lite lessen över att jag missade desperate måste passa in reprisen till helgen.

Go natt och sov gott!

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Haha mysigt ändå om man är två när det är strömavbrott! Det va skit bra DHW ;-)

madeleine sa...

Hej! Ja har blivit besatt av att grejja med bloggen nu hehe! Photoshop :D Kan fixa en åt dej om du vill?! Kan prova göra en så får du se om du blir nöjd eller inte..