torsdag 5 november 2009

Fredag

Ringde Vc på morgonen om min mage som spökar, har rätt mycke kramp och ont ett par gånger om dagen har dragit på att ringa dit och jag fick mitt svar på varför direkt.
Berättade mina problem och rösten i telefonen svarade direkt att jag är allergisk mot nånting jag får i mig och att ingen tid fanns förrens om en månad, dom hade så mycket med svininfluensan.
Tack för hjälpen och ja jag ångra att jag ringde. Nog om detta.

Sitter och kikar runt på morgonen på vk och aftonbladet hittar ett inslag om en chiuaua valp utan framben ja ni hörde rätt utan framben. Jag lider med den stackars hunden som inte alls kan gå ja kan bara inte förstå att den inte har avlivats? Den kommer aldrig att få vara hund den kommer aldrig kunna leka eller bete sig som en hund ska.
Visst tycker jag att man ska hjälpa djur så långt de går men de finns en gräns, och ja för mig går gränsen där en valp som föds utan livsviktiga kroppsdelar skulle jag humant låta segla iväg på en gång.
Jag har varit med då valpar föds som aldrig kommer att få ett normalt liv de är naturens sätt alla blir inte perfekta men då måste vi människor kliva in och göra de naturen skulle göra i de fria. De är hårt de är hemskt men har vi satt en kull med valpar till världen är de vårt ansvar att se till att dessa individer får ett bra hem från start till slut.

De är en mysig morgon här hemma snön faller utanför fönstret elden är igång, Nellie sover igen, jag och Rikard pysslar på ja en riktigt härlig morgon. Idag börjas nog projekt barnrum lite gruvsamt vad vi ska göra av alla grejer men de löser sig på vägen.
Men först ska de blir prommis med barnvagn och hundar.

Kram på er

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Tack så mkt! Nellie är också jätte sötis :D Va mysig att pyssla med ett barnrum, ja vill flytta till en trea men väntar nog alla fall tills mars någon gång! Hoppas ni får en jätte bra dag

Elin sa...

Tack! din med :)
nä alltså kattpiss är bland de värsta jag vet, usch!!
Håller helt med dig ang hundvalpen, de finns mycket idioter här i världen! Ha en bra dag i den härliga snön :)