söndag 8 november 2009

kväll

Dagen har nu passerat i rasande fart, vi har hunnit med både mat och massor av fika och självklart lite mys med pappsen.
Frida & Jonas kom förbi under kväll och vi bjöd på fars dags tårta självklart blev de massor av sutt (preics som vanligt) innan dom begav sig hemmåt för tidig uppstigning imorrn.

Vi har hunnit städa ur barnrummet idag så imorrn börjar vi täcka och måla tak de där med taket får Älsklingen fixa de är inte min kropp gjord för.
Förhoppningsvis får vi tag i tapeten i veckan och då drar projektet igång med målning och tapetsering, äntligen.
Inredningen kommer dock att behöva köpas på ikea och just nu är vi inte alls så sugna på att fara dit överhuvudtaget i rädsla för att dra hem svininfluensan så de får vänta ett tag.
Men har vi rummet klart så är de ju bara de kvar.

Vi har sett finalen av ensam mamma söker blödig som jag är fick jag tårar i ögonen då Ulrika och Lasse fann varandra man blir varm i hjärtat, försöker nu komma mig in på tv3s hemsida för att se de efterföljande avsnittet men fler verkar vilja som jag och tv3s hemsida har lagt av, förbannat.

Nu är mina naglar dekorerade, igen och kommer förmodligen hinnas göras om flera gånger under veckan. De är så fruktansvärt roligt att sitta och pilla och ju mer man övar desto bättre blir man.

Nu blir de desperate missade ju avsnittet i tisdag då de blev strömavbrott, jag sitter bänkad en timme framöver.

Go natt

1 kommentar:

Fionas Krypin sa...

Hej Frida, kul att börja fixa med barnrummet. Vi började med barnrum nummer två igår. Eftersom det redan finns barntapeter där inne så tänkte vi bara möblera lite annorlunda, ta bort vissa möbler och så. In med spjälsängen och sen pynta, den bästa biten, fast det mesta av pyntningen väntar jag nog med tills jag vet om det är en kille eller tjej som bor i min mage. /Stina