fredag 20 mars 2009

uppdatering

Nu har jag hittat orken och tiden att sitta ner och skriva vad som händer..
Vilda har idag varit på hälsoundersökning i Skellefteå och tyvärr har hon en patella grad 1, detta känns otroligt tråkigt då hon inte kommer att kunna användas i avel jag kommer inte heller vilja använda henne i agility men då jag vet att vilda älskar just detta kommer hon ändå få springa några tunnlar och leka runt...
Ni som känner mig vet vilken otur jag har haft med mina tjejer, några av dem finns inte ens kvar pga av deras sjukdomar och de är detta jag går tillbaka till idag..
Om än de känns otroligt tråkigt för både mig och Carina så har jag iaf henne kvar, hon kan ha ett jätte bra liv och vi hoppas på att de stannar vid en 1a och inte förvärras..
Jag har tagit tusen gånger så hårda smällar som detta och de här får mig inte att vika mig, de gör mig lessen idag och några dagar framöver..
De gör mig lessen just för att de aldrig får gå hela vägen, varför?

Jag har så många drömmar och mål då de gäller hunderiet men dessa krasas gång på gång, vad som händer framöver vet jag inte. De jag vet är att Vilda stannar hemma hos mig och Rikard som sällskapshund och kommer iaf visas på några utställningar då hon är en otrolig skönhet...
Hon är lika älskad och en lika underbar hund de har inte förändrats, våran kärlek till Vilda är hejdlös...

Carina du är en underbar vän och uppfödare jag tackar min gud att de är dej jag har med att göra denna gång då allt sånt här ger mig kalla kårar efter ryggraden!
Tack för att du alltid finns där ställer upp tröstar och stöttar, dina ord och din hjälp är ovärderlig..

Väljer att gå ut med detta så pass utförligt just för att undvika prat bakom ryggen och massor med spekulationer som blir helt fel, jag vill inte ha sån runt mig!

Vi ser inte bara de negativa vi ser vad vi kan göra nåt bra av i de positiva..


Nu ska vi mysa ner oss framför tvn tillsammans med hundarna och njuta av de underbara vi har, varandra, hundarna och bäbis i magen..



Trevlig helg!

5 kommentarer:

Carina A sa...

När jag läser dina ord tåras mina ögon så jag inte ser att läsa....vackert och sorgligt.

Jag tackar dej för dina fina ord om mej och jag kan bara säga: jag är glad att du är du och jag är tacksam över att ha dej i mitt liv...

Förstår frustrationen då som du säger det aldrig får gå hela vägen...varje hund du har haft så har du nästan varit framme osso kraschar allt......

Tur att du kan se det positiva med Vilda och att du redan hunnit planera att hon kan i alla fall springa i tunnlarna, det säger allt =).

Stor kram igen!
/C

Anonym sa...

Tur hon är en fantastisk matte och husse som älskar henne mer än allt!

Hon har lång resa framför sig med en massa bus ;)

Gera skickar pussen till vildis :*

Katarina Nimrodsson sa...

Hej Gumman

Lider med dig men jag vet hur mycket du älskar vilda och hon är en underbar liten tjej och hon kommer att ge er mycket kärlek för hon är bara en sån som man inte kan låta bli att älska

Men men vi vet inte vad framtiden har för planer i hunderiet för er

En dag har ni en lite stjärna och allt kommer att gå bra det känner jag på mig Men i bland är det lite eller mycket orättvist inom hundvärden

Många kramar till er alla fyra snart fem från Mamma

Frida sa...

Hej!
Vad tråkigt med Vildas patella. Väldigt tråkigt! Jag håller tummarna för er att det inte ska förvärras!

Ha det super!!!
Kramar

Anonym sa...

Frida! Jag ska hålla tummarna att det inte förvärras.. Känns som att livet har varit lite väl orättvisst den senaste tiden.Många varma kramar!