måndag 30 mars 2009

Måndag

Idag är en dag med blandande känslor dagen började med besök hos barnmorskan vi fick höra bäbis hjärtslag 150/slag minuten så underbart att höra, de är musik för öronen.

Dock vände de fort då vi har beslutat att låta våran älskade Thea somna, detta pga av hennes allvarliga sjukdomar de går inte längre...
De finns inga ord för hur jobbigt de känns hur ont de gör, men samtidigt kan jag inte se henne i de skick hon är längre hon mår så dåligt.
Vi älskar henne av hela vårat hjärta våran älskade lilla skatt hennes liv har varit kantad av sjukdomar från början till slut.
De är dags att låta henne segla iväg till ett bättre ställe utan smärta hon ska få vara den underbara hund hon igentligen är.
Självklart kommer både jag och mamma följa med Thea till hennes sista vila vi har lovat att ta hand om henne, att se till hennes bästa och de är det vi gör just nu vi ser till hennes bästa.

Tack mamma för att du har tagit hand om Thea på absolut bästa sätt, du har gjort allt man kan göra och jag är dej evigt tacksam över allt du har gjort för denna underbara lilla skatt.






Imorrn brinner ett ljus hemma hos oss för Thea, vi tänder även ett ljus för de andra skatter vi förlorat..

Ibland funderar man hur man orkar vi har förlorat så många på så kort tid, nu får dom iaf äntligen återse varandra..









6 kommentarer:

- sa...

kan bara ana all den smärta som du får bära, du har haft en sån otur, men du är en av dom starkaste människorna jag vet. Och du har gett dom alla ett underbart liv.

många kramar från oss.

Katarina Nimrodsson sa...

Tack gumman för dom fina orden det behöver jag just nu men vi är starka tillsamans och allt har en menining i livet det vet vi Jag vet att våran älskade lilla skatt har det bättre hos de andra vi har förlorat men smärtan är så ourthärdlig att måsta mista en vän som Thea Hon har varit mitt allt har verkligen älskat henne skoningslöst Men hon behövs på andra sidan nu och där vet vi att hon får det bra på dom gröna ängarna utan smärta och kan springa och leka med dom andra

vi syn imorron gumman

Pia sa...

Du är stark Frida!!!!
Tänker på er i dag! Många kramar!

Frida sa...

åh så tråkigt :(
Du har verkligen haft otur!
Men det är tur du är stark i alla fall!!!

Styrkekramar

Carina A sa...

Tårarna rinner....det är så tragiskt men ni gör det enda rätta...ni har verkligen kämpat med henne....Minns du Katarina vad jag sa när vi talades vid i tlf sist och du undrade när man skulle veta att tiden är inne och jag sa att det kommer en dag då man vet att det finns bara en väg att gå...det är modigt att se den vägen...att inte vara självisk...om än det är hemskt...jag slår en pling i em till er båda...kramen

Emmy sa...

Det är en sorgens dag. Thea var en liten prinsessa som satt djupa spår i allas hjärtan. Du finns i våra tankar.

KRAMAR/ Emmy och Marlene och kinaflickorna