tisdag 28 juli 2009

vilken jäkla morgon..

Vaknade av världens senadrag väckte Rikard med gråten i halsen han såg smått panikslagen ut innan han insåg vars jag hade ont, en kort sekund trodde han nog att bäbis var på väg ut.
Har fortfarande snuskigt ont i vaden har haft otroligt mycke senadrag sista veckorna och de gör så förbaskat ont kanske beror de på att mina ben sväller så otroligt.
Blir några minuter senare uppringd av de största stolpskott vårdcentralen har som ifrågasätter min medicinering de krävs mycke innan jag blev riktigt irriterad men denna gång höll de på att rinna över för min del jag avslutade med att han kunde göra precis som han ville och att jag annars skulle ordna de på annat sätt.
Jag hoppas jag slipper möta denna läkare någonsin hela hans attityd och ton gjorde mig både lessen och besviken, jag vet att jag är gravid och äter tabletter och nej jag skulle inte göra de om de inte vore absolut nödvändigt för att jag ska orka.
Jag har verkligen försökt äta så lite tabletter som bara är möjligt men sen några veckor tillbaka så går de bara inte längre utan tabletterna vet jag inte hur de ska gå.
Och han som inte ens träffat mej eller läst mina journaler ringer upp och ifrågasätter nej de betackar jag mig för.

Nu sitter jag i kö hos försäkringskassan med lite frågor om föräldrapenning jag har nu plats 178 jag började på 268 så de går ju iaf frammåt.
Men jag förstår varför folk drar sig för att ha med FK att göra just pga av detta, de är en evig väntan. Och inte lär man ju få pengarna i tid heller.

Kattungen har överlevt natten så nu hoppas vi att hon piggnar på under dagen ska gå upp dit direkt jag har ringt alla samtal som måste ringas idag.

Kram på er

Inga kommentarer: