tisdag 7 juli 2009

uppdatering

Så nu är stadsbesöket avklarat, gick kanonbra hos barnmorskan hon tog verkligen allting vi sa på allvar och jag kände mig för första gången ordentligt betrodd på mina besvär.
Mitt järnvärde hade höjts något men eftersom jag har så otroligt lågt är minsta lilla till de bättre vilket känns skönt. Hjärtljuden låg på 155 och nu fick vi även höra hennes hicka på dopplern som vanligt var bäbis otroligt aktiv och gav barnmorskan både ett och två skratt.
Hon ligger nu med huvudet neråt och är endast ruckbart pyttelite, helt otroligt nu är de verkligen nära :)
Så bäbis är iaf klar för avfärd från magen vilket känns skönt, hade en aning om att hon hade lagt sig så pass långt ner då magen förändrats mycket och så även aktiviteten.
Trots de så gick de verkligen upp ett ljus idag att de är inte långt borta nu innan vi har henne här.

Vi hann även med att handla och göra alla andra grejer vi skulle fixa dock var vi totalt dyngsura när vi kom hem, regnet öser ner och de verkar inte finnas något stopp på ösandet.
Men jag slipper iaf vattna.

Ikväll blir de lugnt vi ska åka förbi Frida och Jonas och spana in deras vagn ska även passa på att lämna igen hennes byxor som hon så snällt lånat ut och lämna av lite gravid tidningar passar ju bra i de här vädret :)

Dags för vila de är välbehövligt!

1 kommentar:

Frida sa...

Så skönt att bm var snäll mot er! Du vet ju hur hon var mot mig :P Ska fara dit imorgon en snabbis och lämna urinprov (tvivlar dock på att det är därför jag har besvär - jag berättar ikväll) och då hoppas jag hon har en bättre dag! :P

Shit vad ni är duktiga! Jag måste försöka dra med Jonas på stan nån dag denna vecka också för mathandling osv.. Får se om jag lyckas! :)

Ser fram mot ert besök ikväll!
Kram kram