tisdag 2 september 2008

update

Fullspäckad dag, mamma kom ner vid 11 tiden och vi hade igentligen inte alls speciellt mycket att göra men ack så fel vi hade men mycket trevligt!
Vi skulle hämta hennes glasögon hos optikern och tog då upp mitt problem med migrän och dubbelseende på nära håll..
Fick göra en första test på en gång och självklart så hade jag en synfel dock väldigt udda och detta beror oftast på att man inte har masat som liten..
Så den 15e ska jag prova ut bågar och göra en till undersökning, de blir inte billigt men inte mycke att göra nått åt utan bara att gilla läget kan inte slita ut mina ögon redan och speciellt inte med tanke på hur mycke jag kommer sitta och läsa framöver...
Jag hoppas jag hittar några bågar som är fina, som passar mig jag vet ungefär vad jag vill ha för något så vi får väl se vad de landar på..

Senare skulle vi leverera en overall till en frisör nere på stan hade plan på att klippa mig men kanske inte idag men dom hade så lugnt idag så hon tog mig idag, blev riktigt nöjd blev faktiskt jätte fint!

Sen blev de handling av mat inte alls min favvo sysselsättning men de måste ju finnas mat hemma iaf..
Äntligen hemma så är de städning som igentligen borde tas tag i men jag vet inte om jag orkar
kanske får bli imorrn istället tror jag...

Nu ska jag ut med lillan i kylan, hösten är här de är ett faktum!

1 kommentar:

Carina A sa...

Hallå där! Bilder på frissan måste vi få...och sen på bågarna...du kommer bli skitsnygg!!
Nu ska jag börja göra iordning för resan till Öjebyn med de som är i behov av veterinär =).

Kramen