lördag 13 september 2008

Lördag

Hann aldrig med att skriva någon blogg igår, helt fullspäckad dag..
hade iaf mycket mysigt som vanligt och precis som vanligt blev de en sen kväll, valde dock att inte ställa väckaren iaf och vilket misstag jag vaknar klockan 10.59 har aldrig vaknat så sent på flera år ja ja kände mig iaf väldigt utvilad...
Men fort gick de att kliva upp då jag insåg att de va sant jag hade sovit så länge..
Väl vaken slog jag en signal till Hanna och fråga om dom ville joina oss på promenad, sagt och gjort vi gick runt i två timmar riktigt skönt!
tanya och Vilda lekte och vi surrade om allt mellan himmel och jord.
Väl hemma insåg jag att pluggandet var ett måste, nu kan jag iaf 80 av glosorna de är iaf nånting försöker jag trösta mig själv med...
Ja kvällen kommer att gå till pluggning så är de bara jag har inget val om än jag mycke hellre hade gjort något annat..

Sitter och kikar runt på olika hundsidor jag står i valet och kvalet heeler eller en tollare? Ja de finns mycke fint inom bägge raser om än heelern ligger mig väldigt varmt om hjärtat då jag kan den utan och innan. Men kommer en ny heeler bara påminna mig om min älskade Siri? Som jag saknar så oerhört att jag tror att jag kan dö ibland. Jag vet inte de är två helt olika raser men de är tränings syftet jag vill komma åt..
Åh de är så svårt jag älskar heelerns utseende och färg, samtidigt som jag kanske kan komma mig längre med en tollare..
Men dom dagar jag är dålig kan en tollare hålla sig lugn då? Nja de är tveksamt...
Jag vill ha tillbaka Siri de är den bittra sanningen, min underbara Siri men jag vet att de inte går jag vet att hon aldrig kommer tillbaka.. Fast de har jag ju sagt om Wilma också men nu har jag ju iaf va jag tror Wilma i Vilda..
Kan jag ha samma tur igen? Få en frisk hund med ett bra psyke? eller är de ett lotteri?
Frågorna är många och svaren få, jag hoppas att tiden ska utvisa vad våran nästa familjemedlem är för ras...

Jag älskar dig hjärtat mitt, saknaden är enorm

Idag är en dag då jag frågar mig, vad har jag gjort?

De här blev ett väldigt långt inlägg med mest bara svammel, ni behöver inte läsa allt de mesta är mest bara frida tokerier ;)

Åter till pluggningen!

Inga kommentarer: