fredag 2 oktober 2009

trött trött trött...

Lillan bestämde sig för att göra morgon halv fem imorse så jag har med andra ord snart varit vaken i två timmar..
Men vem kan motstå att vakna då den underbaraste bäbisen ligger och ler mot dig? inte jag iaf helt plötsligt blir jag klarvaken och dagen har börjat.
Man får se de så att man hinner ju en del på förmiddan iaf, nu har hon bestämt sig för att sova dock i bärselen så jag kan iaf inte gå och lägga mig men de kanske är lika bra då blir man bara ännu mer seg.
Hon verkligen älskar bärselen jag är så glad att vi köpte den som belastar jämt över hela ryggen annars skulle jag aldrig kunna bära henne i den nu går de iaf bra korta stunder.

Rikard är på jobbet och på väg till Lycksele imorrn är han iaf ledig de ska bli skönt, sen till veckan har han eftermiddags pass och för min del så gillar jag dem bättre än då han börjar 3 på natten.
Så i veckan ska allt göras klart ute inför vintern för jag tror minsann inte att de är långt borta innan de kommer 1 decimeter snö.
Tänk va fort tiden går vi är nu inne i oktober och snart är Nellie 6 veckor, kan knappt förstå att de är 6 veckor sen vi gick som på nålar helt otroligt.
Snart är även Frida och Jonas bäbis här som vi längtar jag har redan kikat ut vad jag ska köpa för välkommen till världen present.
Tråkigt nog är Frida sjuk nu så vi undviker att träffas för Nellies skull men förhoppningsvis är hon bättre till veckan och kan komma och hålla mig sällskap nån kväll.

Ska försöka sätta mig nån dag och bestämma vilka kort som ska skickas iväg på framkallning, ska även passa på att göra några förstoringar på lillan men de finns för många fina kort för att jag ska kunna bestämma mig så jag tror jag får ta rikard till hjälp.
Jag tror att när Nina kommer hit nästa gång (snart) ska vi gå ut och ta bilder på Lexie för er som inte följer hennes blogg och får njuta av hennes bilder kan jag berätta att Nina är foto oman och en duktig sådan så jag brukar passa på att låta henne fota :)

Här är några bilder på de finaste vi har

En gäsp mitt i fotograferingen :)


Du är de finaste jag vet....


Full i utslag stackars mammas lilla skrotis..

Nej nu är de dags att sminka sig så man vaknar till liv..

...Go Morron kära läsare

3 kommentarer:

Carina A sa...

På foto nr 2 är hon otroligt mycket lik sin Far =), ögonen är ju exakt likadana...då jag tittar på honom längst upp i din blogg....förr har jag bara sett Frida men där ser jag RICKARD =)....sååå fin hon är.
Kram

Nina sa...

Godmorgon! Här är godisätningen i full gång, men är det inte Lördag så säg ;)
Hoppas att ni njuter av det fina vädret idag, men som du säger tror jag oxå att snön är på g..
Ja vi måste träffas snart, ska ladda upp kameran :) Pussa lilla Nellie från mig så hörs vi senare idag :) Kram

Frida sa...

Vilken fin header du ordnat!

Du är inte ensam om att längta, åh jag vill så gärna ha bebisen nu! :) Helst på en gång :P Eller åtminstone så fort hon är färdigutvecklad! Jag har börjat svälla så mycket kring vaderna & fötterna nu.. blä!

Hon är verkligen en riktig skönhet, lilla Nellie! Hoppas jag frisknar till snabbt nu så vi kan ses! (tror det börjar ge sig)
Ha det toppen så hörs vi via telen!

Kramar