tisdag 6 oktober 2009

tisdag morgon

Vilken underbar natt Nellie sov från tolv till fem då var de dags att byta blöja och äta lite sedan vaknade hon inte förrens halv nio så skönt!
Så vi har fått oss en välbehövlig vila..
Pratade med BVC på morgonen som helt delade våran uppfattning och var överlyckliga över att vi hade lyckats hitta något som gjorde att Nellie mådde bättre.
Så nu blir de att ge henne Nutramigen som ersättning dom skulle skriva ut de i eftermiddag så de blir att ta sig en tur till stan.
Nu låter vi de vara så här någon månad innan vi börjar rota i vad de igentligen är hon är allergisk emot, de finns några saker ev ägg eller gluten men eftersom Nellie reagerat så starkt så vill man låta henne hämta igen sig innan man försöker reda ut vad som gör henne så dålig.
Tänk om de kunde ha varit så att de bara varit mjölken då hade jag kunnat fortsätta amma men de går inte då man inte vet exakt vad de är hon reagerar på mer än mjölk.
Så ikväll tar jag första tabletten för att stoppa min mjölk bara jag tänker på de kommer en tår i mitt öga för mig har de varit så starkt att jag vill amma, jag älskar amningen.
De är med vånda jag kommer stoppa tabletten i munnen men Nellie mår bäst på ersättning och de är bara så de är.
Förhoppningsvis kommer de fler barn om några år och kanske kan jag få amma som jag hade tänkt då.
De viktiga är ju faktiskt att Nellie mår bra inte om jag ammar eller inte.

Nu ska jag passa på att städa undan lite medans Nellie sover i sin gunga!

Kram

2 kommentarer:

Linda sa...

Skönt att ni hittat en lösning på Nellies problem - man får se det positiva i det hela - nu kan Rikard hjälpa till på ett helt annat sätt med maten och det är ju aldrig fel - varken för Nellie eller för honom :) Dumt det där med fleecen - får hon utslag eller?

Kramar Linda

Carina A sa...

JAg var ju tvungen sluta amma Pontus vid 3 v ålder och det var en sorg...men även positiva saker följde med det...sen vid nästa barn ammade jag till dryga 1 års ålder utan problem =)...kram