måndag 12 oktober 2009

eftermiddag

Oj vad tiden har flygit fram idag morgonen blev lugn Nellie var som vanligt numera otroligt snäll och låg mest och "pratade" och myste, de går inte att säga för ofta hur mycket man älskar henne.
Nu på eftermiddan har hon sovit en stund själv i vaggan så jag har hunnit fixa till mig själv lite och städat undan här hemma, Lexie har sovit gott efter promenaden och ligger nu brevid vaggan och kollar till Nellie.

Om inte allt för länge kommer Rikard hem och då blir de middag och lite mys innan de är dags för han att sussa då han ska upp klockan två inatt igen.
Skönt att de bara är två dagar kvar tills han går på veckoledighet.

Måste berätta om en dröm jag hade förra veckan...
Natten mot torsdag drömde jag att Nina & Daniel förlovat sig på deras ett års dag på morgonen när jag vaknade gick jag runt som på nålar för att kunna ringa Nina och höra om min dröm stämde. Jag var så bombsäker på att dom gjort de att jag kunde inte förvänta mig annat än att hon skulle bekräfta de.
Tillslut tordes jag ringa utan att väcka henne och hör och häpna jag hade rätt dom hade förlovat sig Nina var helt ovetandes om Daniels planer och vart nog lika chockad som jag då jag berättade om att jag redan visste genom min dröm :)
I skrivande stund är dom snart på väg för att kika på ringar och jag går runt och väntar på en bild hur dom ser ut, de är så spännande.
Jag är så glad för eran skull, ni är som gjorda för varandra.
Imorrn kommer Nina hit och som vanligt blir de väl en massa surr om allt mellan himmel och jord, vad vore livet utan riktiga vänner?

Nu är Nellie less på vaggan så jag ska rädda henne från den!

Kram

1 kommentar:

Nina sa...

Helt otroligt vad läskigt sann din dröm var! Jag har ett sånt pirr i magen över ringvalet...! du blir försten att vete vad det blev för ring ;) Tack för dom fina orden gums, blev tår i ögat!
Imorgon blir det surr i massor :D Tur vi har varann! Puss å kramar