fredag 11 juni 2010

Lördag

De blev tidig uppstigning här hemma vid fem hade Nellie sovit färdigt och ville inte alls som jag ville, så de va bara att kliva upp och dra igång. Orkade faktiskt inte bråka med henne heller för att hon ska somna vid sju och sen sova till åtta då far halva dan, hon får helt enkelt sova en extra sväng idag.

Jag & N hade tänkt oss på hundutställning idag men vi bangade då vi såg vädret men nu funderar jag på om väderleken lurat oss än så länge är de strålande sol. Kollade dock smhi och dom säger att mitt på dan kommer skitvädret, trist men inte mycket att göra nåt åt. Imorrn ska de iaf bli fint så en dag på helgen blir iaf bra, förhoppningsivs.

Så planerna för dagen är ändrade när Nellie ska sova förmiddan tar vi som vanligt lång prommis sen blir de att pyssla lite ute så länge vädret tillåter. Hade nästan tänkt baka på eftermiddan men de får nog bli när Nellie sover annars har jag de jag gör. Kanske åker vi även en sväng till tavelsjö och hämtar paket så jag kan sy kuddar till utemöblerna.
Nu är de dags att klä på sig och sätta sig med skatten på golvet och leka en stund!

Inga kommentarer: