måndag 14 juni 2010

eftermiddag

Rikard har åkt på jobbet och Nellie sover, jag passar på att kika på datorn lite i väntan på att Nellie ska slå upp sina blå.

Vi har disskuterat på eftermiddan hur vi ska göra med Nellies sovningar som de är nu orkar jag inte mycket mer, min kropp behöver mer än knappt 45 minuters sovning åt gången. De är så svårt då de kommer till barn alla har olika ideer och tankesätt för vissa har en sak fungerat jätte bra medans för andra inte alls. Vi funderar nu på att flytta tillbaka Nellie till vårat rum för att se om hon sover bättre. Vi väger för och emot men de börjar kännas som att vi är vid nödlösningen nu, både jag och Nellie tar stryk av på tok för lite sömn under en sån här lång period. Hon är inte alls samma lilla tjej vilket är helt förståligt då även hennes kropp behöver mer sömn än hon får nu.
Vi har trots allt haft samma bekymmer i över två månader, vi har inte velat flytta in henne till vårt rum förrens de verkligen inte går längre på grund av Rikards jobbtider. Nellie störs rätt mycket av att han antingen kliver upp eller kommer hem mitt i natten.
Jag tror vi prövar flytta över henne inatt och ser om de blir någon skillnad, sitter någon av er på en mirakelkur så skriv mer än gärna!

Varför de har strulat ihop helt sista veckan med feber och ännu mindre sovning tror jag beror på att vi har tagit bort hennes allergimedicin pga att vi ska göra ett pricktest på onsdag. Hon är irriterad i luftvägarna och kliar enormt i näsan, lite otajmat men vi behöver göra pricktestet också så de är lika bra att få de bortgjort.

De här vart långt men skönt att skriva av sig funderingar de är trots allt de man har bloggen till!

1 kommentar:

Frida sa...

Stackars er, det är verkligen jobbigt när de inte sover som annars, man blir helt slutkörd! Vet hur du känner det, vi har gjort så att jag lyfter över Thilde i vår säng så får hon somna om där. Det är inget jag vill ska bli rutin men det är det enda som funkar för oss numera. Hoppas att det går bra med pricktestet, jag håller tummar och tår för er! Kramar