lördag 26 juli 2008

Lördag

Å de underbara vädret håller i sig, jag har legat ute några timmar i dag och bara njutit av de underbara vädret inget kan få mig att må så bra i kroppen som just värme..

Igår kväll när de hade svalnat blev de att träna kakan, video filmade en del för att kunna se hur de ser ut på håll. jag blev glatt överraskad då jag såg filmen fotgåendet sitter riktigt bra även ställande och läggande under gång. Platsliggningen är fortfarande svår för henne men jag försöker succesivt öka tiden med några få sekunder...
För första gången höll hon också apportbocken i 3-4 sekunder, som jag har kämpat med detta moment utan större framgång, jag hoppas de håller i sig..
efter de la vi spår åt alla tjejerna de uppskattades självklart till och med av Thea som glatt studsade runt i spåret och va på riktigt bra humör efteråt..
Vilda va denna gång väldigt självsäker och nosade på väldigt fint, som vanligt när hon får beröm växer hon flera cm och är överdrivet nöjd med sig själv...

Ikväll är planen att träna, Apport , hopp över hinder, fot och platsläggning med kakan och lägga ett spår åt lillan så hon får göra av med lite energi..
Vad vore man utan hundarna? Vildas utställning närmar sig med stormsteg och nu är de endast 2 veckor kvar, kommer bli underbart att visa henne!

Nu ska jag försöka smörja in mig i hopp om att jag inte bränt mig, update om träningsresultat kommer :)

Inga kommentarer: