lördag 12 juli 2008

Lördag

hemma i Mickels då de har varit bröllop idag, riktigt fint och vädret va kanon kan inte bli bättre!
Nu är jag hemma och är barn/hundvakt som vanligt inget jag gnäller över just idag faktiskt då jag har smygande migrän och lagomt trött..
Vi har just varit nere och badad och tränat lite med hundarna kakan blir så glad så hon spelar nästan över, Vilda går motvilligt ner i vattnet men de är inte frivilligt alls..
Hade tänkt gå ut och lägga ett kort korvspår uppe i skogen till Vilda nu men regnet står för dörren så de får blir imorrn istället..

I början på veckan åker vi hem till stan igen och då följer kakan med oss för att få lite extra träning, är så konstigt att inte ha någon träningshund hemma. Jag är van att vara ute och träna varje kväll och nu är de alldelens tomt..
Men sen ska väl förhoppningsvis Vilda bli en riktig träningskompanjon :)

Kakan håller just nu på att lära sig stänga lådan med hjälp av post-it lapp och klicker, de går frammåt de är roligt att se hennes framsteg!
Nu ska jag återgå till barnvaktandet hoppas på att hitta nått bra på tvn :)

Trevlig helg

Inga kommentarer: