måndag 1 juni 2009

En omtumlande helg..

Vädret har verkligen varit kanon under helgen jag med min växande mage har hållit mig mest i skuggan då solen gör att man håller på att förgås i svett..

Allt var frid och fröjd till söndag morgon, då jag kliver upp för att gå på toaletten inser jag att de rinner vatten nerför mina ben jag var vid tillfället fortfarande väldigt lugn.
Efter några timmar då Rs föräldrar kommer på besök bestämmer vi oss för att ringa in till förlossningen för att kolla att allt är okej trots incidenten på morgonen.
Vi fick beskedet att direkt sätta oss i bilen och åka in, nu stiger pulsen på oss alla en del då vi inser vad som kan ha hänt.
Väl där får jag direkt lägga mig med apparater på magen och fingrarna, bäbis är aktiv och hjärtljuden är bra vilket lugnar oss en del.
Dom gör ett ultraljud och konstaterar att de finns fostervatten så de räcker för bäbis att klara sig med vilket känns otroligt skönt.
Dom skickar hem oss med restriktion på vila och så mycket lugn som möjligt, för händer de nåt nu måste dom lägga in mig tills bäbis ska titta ut i september.
Så är läget hemma hos oss just nu, vi blev otroligt skrämda och känslan när vi fick se att hon mår bra går inte att beskriva våran älskade skatt.
Så nu är de mesta planer lagda på is för ett tag ingenting är viktigare än det vi har i magen, ingenting får hända nu vi längtar ju så efter henne.

Nu har ni fått en kort version av allt under helgen, jag är otroligt glad över att jag har Rikard, mamma & pappa, Rikard föräldrar och våra närmsta vänner som ringer stöttar och försöker hjälpa på alla sätt ni är ovärderliga i våra ögon.

Kram på er alla

Inga kommentarer: